Artikel.nl




Editorial Approved Badge

Taken delen en syncen in Google Calendar

Hoewel er heel veel apps zijn met google kunnen syncen, geven ze nooit de mogelijkheid om elkaars taken te zien. Tenzij je de account van de persoon met wie je wil delen eveneens toevoegt, maar dan moet je om te beginnen die toegang al hebben en zit je dus steeds te prutsen in verschillende accounts.

Geschreven door Saar Tranchet
Gepubliceerd op: 4 aug 2021
3
13
3
Wie Google Calendar gebruikt kent ongetwijfeld ook de taken functie. Met deze functie kun je do to’s makkelijk in je eigen agenda plaatsen. Nu is het zo dat mijn man en ik onze agenda’s delen, zodat er altijd een goed overzicht is van wie wat wanneer moet doen. Dit gaat ook heel makkelijk via de agenda delen functie van Google. Zelfs de facebook-events waarin we geïnteresseerd zijn staan zo mooi ingepland. Kwestie van zeker niets te missen.

Helaas blijkt echter dat takenlijsten in Google niet gedeeld kunnen worden. Het zou nochtans één van de meest gevraagde verbeteringen zijn (shame on you Google). Toch leek het mij handig om mijn takenlijst te kunnen openstellen, zodat mijn man ook kan zien of er nog dringende zaken zijn die moeten gebeuren. Two minds are always better than one, nietwaar?

ISyncTasks

Uiteindelijk kwam ik uit bij een kleine tool die meende het syncen tussen taken mogelijk te maken. En na veel testen en uitproberen, ben ik met deze tool eindelijk waar ik moet zijn.

Isynctasks.de linkt je takenlijst aan de account van de tegenpartij. Precies wat ik nodig heb! En eigenlijk ook heel simpel te hanteren. Je logt in met je Google account waarna je een klein venstertje krijgt waarin je je takenlijsten kan uitrollen. Daar kies je de takenlijst die je wil delen en geef je de email op van deze persoon. Deze krijgt op zijn beurt een mail waarin gevraagd wordt deze actie te accepteren. Wanneer deze persoon zichzelf eveneens aanmeldt via Google krijgt hij dan volgende venster te zien.
Ik raad aan niet zomaar op accept te klikken!

Ik heb het zelf meermaals getest en wanneer je hier gewoon doorgaat, maakt de applicatie een kopie van persoon A ’s takenlijst in de lijst van persoon B. Dat maakte het uiteindelijk soms wat onoverzichtelijk vond ik zelf.

Je kan daarom ook kiezen om zelf een doel in te stellen. Dat zie je in de zwarte kader bij ‘choose a different target’. Daar kan de persoon waarmee jij wil delen dan kiezen in welke lijst hij jouw taken wil te zien krijgen en wordt er geen standaard nieuwe lijst bijgemaakt. En ook hier kan je nog altijd zelf kiezen om een nieuwe lijst te maken met een eigen gekozen benaming. Uiteindelijk zie je het resultaat met de koppeling van jouw lijst aan de ander zijn email account.
Zo simpel is het, vanaf nu steek ik taken in Google Calendar en komen ze ook automatisch bij mijn man te staan. Geen dubbels, geen gedoe. Het gebeurt vanaf nu automatisch op de achtergrond. Zalig toch!?

De applicatie is helaas niet helemaal gratis. Wanneer jij als initiatiefnemer inlogt kan je gebruik maken van de gratis robot, de persoon met wie je wil delen kan dit helaas niet. Er moet dan een kleine bijdrage via Paypal betaald worden, of de functionaliteit stopt na 1 week. Toch gaat het maar over €6 per persoon met wie je deelt. Op zich hou ik niet zo van betalende apps, maar deze heb ik toch maar fijntjes betaald. Want zeg nou zelf, wat is 6 euro voor een beetje virtuele structuur tussen elkaar.
je zou ook voor jezelf kunnen betalen, dan zou de robot volgens de site rapper werken. Dat heb ik voorlopig niet gedaan. Uiteindelijk gaat het syncen naar mijn gevoel nog vrij rap. Telkens ik iets veranderde was het binnen de 5 minuten up to date.
3
Geschreven door Saar Tranchet
Gepubliceerd op: 4 aug 2021
3
13
3

Comments

  • 4 aug
  • 0
Klinkt wel leuk om eens te proberen, althans als mijn vrouw dat ziet zitten haha. Goed geschreven.
  • 4 aug
0
  • 4 aug
  • 2
Een moeilijk onderwerp duidelijk uitgelegd. Je moet het maar kunnen Saar!
2

Recente en relevant artikelen