Heb jij je eigen bedrijf en loopt je social media (nog) niet zoals je wilt? Of zit je überhaupt nog niet op social media? Lees dan vooral verder en leer waarom het nu zo belangrijk is om dit goed aan te pakken.
Dit zijn de 3 belangrijkste redenen om jouw bedrijf of merk goed te positioneren op sociale media.
1. Brand awareness
Miljoenen mensen in Nederland spenderen dagelijks tijd op social media. Wereldwijd zijn dit er zelfs miljarden. Dat zijn natuurlijk enorm veel mensen die mogelijk jouw posts gaan zien.
Je kunt met jouw posts de wereld laten zien wat je doet, hoe je dit doet en wat jou anders maakt dan de rest.
Er zijn enorm veel verschillende onderwerpen en soorten posts die je online kan zetten. Maar onthoud altijd de volgende punten:
- Schrijf voor jouw ultieme potentiële klant. Houd deze persoon in gedachten als je jouw post maakt.
- Houd het kort en maak je message duidelijk. Mensen zitten op social media om vermaakt te worden, iets te leren of omdat ze verveeld zijn. Weinig mensen zitten te wachten op een lang betoog waarom jouw bedrijf het beste is.
- Maak content die aansluit bij jouw bedrijf, doelen en strategie. Wanneer mensen je gaan volgen hebben ze een bepaald verwachtingspatroon van wat jij online gaat zetten. Nu hoef je hier niet 100% aan te voldoen (juist af en toe verwachtingen doorbreken kan heel interessant zijn). Maar let wel op dat de post een doel heeft die zich aansluit bij je bedrijf.
2. Bereik nieuwe potentiële klanten
Het promoten van je product of dienst op social media is een goede en simpele manier om je bereik te vergroten. Mensen die je account volgen zijn hoogstwaarschijnlijk al geïnteresseerd in wat je doet.
Het promoten van je producten kan op verschillende manieren, zo kan je een giveaway of een wedstrijd organiseren waarbij je iets weggeeft aan de winnaar(s).
Maar ook een speciale actie of kortingscode voor de mensen die je hebben gevonden op social media.
3. Bouw een relatie op met je volgers
Social media is gemaakt om mensen te verbinden. Voor bedrijven is dit dé manier om op een gemakkelijke manier betere connecties te maken met hun klanten. Reageer dus op comments, DM’s en foto’s waarin je getagd bent.
Daarnaast kan je ook je volgers vragen om een foto te maken met jouw product. Zo zien hun vrienden dit ook en is jouw bereik weer een stukje groter geworden.
Ik ben benieuwd! Zit jij met jouw bedrijf op social media? Zo ja, waar loop jij op dit moment het meest tegenaan?
Comments
- 21 juni
0- 16 juni
0- 16 juni
0- 13 juni
- Hide replies (1)
1- 16 juni
0- 9 juni
0